Helgetur naar Oslo - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu Helgetur naar Oslo - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu

Helgetur naar Oslo

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

13 Februari 2008 | Noorwegen, Bodø

Een tijdje terug kreeg ik het idee om naar Hamar te gaan om daar in het Vikingskipet te gaan schaatsen. Na wat gezocht te hebben naar geschikte vluchten had ik bedacht om een lang weekend naar Oslo te gaan en dat te combineren met een uitstapje naar Hamar. Afgelopen weekend was het dan zover. Zaterdagochtend ben ik vertrokken naar Oslo. Eerst heb ik samen met Gerard en Kees (die op doorreis waren naar Zweden) een kopje koffie gedronken in de stad en daarna heb ik mijn hotel opgezocht en later nog even snel een kijkje genomen in het centrum.
Zondags heb ik de metro naar het noorden van Oslo gepakt waar een skigebied is. Wat mij opvalt, is dat iedereen in Noorwegen liever gaat langlaufen dan alpineskiën. In de metro kon ik door de langlaufski’s de mensen bijna niet meer zien. Wel heel gezellig en ik kreeg hiervan echt al een wintersportvakantiegevoel! Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het alpineskiën (misschien omdat ik het langlaufen nog niet helemaal onder de knie heb) dus bovenaan de berg heb ik ski’s gehuurd en heb de hele dag heerlijk genoten van de sneeuw. Het is een klein skigebied maar voor 1 dag heb ik mij daar erg goed kunnen vermaken! ’s Ochtends was het nog een beetje bewolkt maar ’s middags kwam de zon er bij en was het echt genieten.
Maandag ben ik op de trein gestapt naar Hamar. Ik hoorde Mart Smeets zaterdag nog zeggen dat de reis van Oslo naar Hamar zeker de moeite waard was, dus ik was erg benieuwd en had al heel veel zin in de treinreis. Maar helaas we waren Oslo nog maar net uitgereden en we reden zo de mist in en pas in Hamar kon ik weer iets verder dan 10 meter voor me kijken. Wel jammer dat ik niks van de omgeving heb kunnen zien, maar gelukkig was dat niet mijn doel voor vandaag. Ik ben meteen naar het Vikingskipet gelopen om eens te kijken hoe het ijs hier in Noorwegen is. Ik was erg verbaasd toen ik zag dat er nog helemaal niemand op het ijs stond. Nadat ik mijn schaatsen had ondergebonden kwamen er nog 4 mensen en dat was het dan. Zij hadden het na 45min wel weer bekeken dus had ik daarna het hele ijs voor mij alleen! Wel heel apart, maar ook super leuk. ’s Middags had ik nog tijd over om even in het centrum van Hamar rond te kijken en lekker te eten en daarna was het al weer tijd om terug te reizen naar Oslo.
Dinsdag ben ik nog even naar Vigelandsparken (park met allemaal beelden gemaakt door Gustav Vigeland) geweest, maar omdat het ook vandaag niet echt super geweldig weer was ben ik langs de beelden gelopen en weer teruggegaan naar het centrum. Zo had ik nog mooi de gelegenheid om even te shoppen, ook niet heel vervelend.
Ik heb een heel erg leuk en lang weekend gehad en zeker voor herhaling vatbaar. Wie weet komt het er nog een keer van in de tijd die ik hier nog in Noorwegen ben.

Ha det bra så lenge!

  • 13 Februari 2008 - 20:17

    Roelie:

    Hoi Afke
    Wat een mooi weekend heb jij gehad, jammer van de trein reis in de mist, ach ja dat kan gebeuren.
    Maar 4 mensen in het Vikingskipet om te schaatsen? dat is lachen, Noren en schaatsen ja ja.
    Geniet er lekker van in het mooie Noorwegen.

    Liefs Roelie

  • 17 Februari 2008 - 12:05

    Josine:

    Hee Afke,

    Dat klinkt goed moet ik zeggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bodø

Noorwegen

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Laatste week Stavanger

18 Januari 2009

Nieuw berichtje uit Stavanger

08 September 2008

Stavanger!

27 Juli 2008

Laatste weekend Bodø

13 Juli 2008

Nog maar 3 weekjes Bodø
Afke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 16 Juni 2009

Noorwegen

Landen bezocht: