Voor het eerst op de ski's - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu Voor het eerst op de ski's - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu

Voor het eerst op de ski's

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

03 Februari 2008 | Noorwegen, Bodø

Het heeft even geduurd voordat er een beetje echte sneeuw kwam hier in Bodø. Maar na een week van een beetje miezer en natte sneeuw, ligt er nu toch al een week een mooi laagje, ongeveer een halve meter. Dus ik heb vorige week maar eens ski's gekocht en vandaag heb ik ze voor het eerst uitgeprobeerd.
Op tv ziet het er zo makkelijk uit! Naar boven 'lopen' is niet zo moeilijk dat kost alleen een beetje moeite, maar dan kom ik er wel. Alleen naar beneden skiën is nog niet helemaal mijn ding, ik heb nog niet helemaal uitgevonden hoe ik goed kan remmen. Ik ga dus alleen maar harder en harder en ben blij als het weer een beetje omhoog gaat. Ik ben dus ook wel een paar keer lekker in de sneeuw gevallen maar dat hoort er allemaal bij. Ik vond het super leuk, dit ga ik zeker vaker doen! Het is sowieso heerlijk om buiten in de sneeuw en frisse lucht te zijn het voelt een beetje als vakantie. En nu maar hopen dat de sneeuw lang blijft liggen en dat het in de weekenden mooi weer is!

Groetjes en tot de volgende keer!



  • 04 Februari 2008 - 16:21

    Heit:

    leuk he dat langlaufen, dat remjen giet krekt as bij normaal skien. Do hellest ien foet ut de loipe en plaatst dy yn plugfart, dus skeef op de snie. Dan jaust druk en remmest. Besiekje it mar ris. Succes en nog in soad wille yn de snie en mei it kommende wykein yn Oslo.

    groetnis heit.

  • 06 Februari 2008 - 14:15

    Petra Koenes:

    Hi Afke,
    Fijn dat het je nog steeds goed bevalt daar. Je was even langsgeweest op het RIF tijdens je bezoek in NL hoorde ik, maar ik heb je helaas niet getroffen. Leuk dat je ons af en toe zo even op de hoogte houdt.
    Groetjes, Petra

  • 13 Februari 2008 - 18:23

    Roelie:

    Hoi Afke
    fijn dat je je zo goed vermaakt, in de sneeuw, heerlijk he.
    Je leert het wel, goed oefenen, dan gaat het net zo goed als alpine skien.
    leuke video hebben jullie gemaakt.
    Succes.

    Liefs Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bodø

Noorwegen

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Laatste week Stavanger

18 Januari 2009

Nieuw berichtje uit Stavanger

08 September 2008

Stavanger!

27 Juli 2008

Laatste weekend Bodø

13 Juli 2008

Nog maar 3 weekjes Bodø
Afke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 32567

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 16 Juni 2009

Noorwegen

Landen bezocht: