Påske og vinterferie - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu Påske og vinterferie - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu

Påske og vinterferie

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

01 April 2008 | Noorwegen, Bodø

De afgelopen drie/vier weken is het hier heerlijk lenteweer geweest. Tijd om dus af en toe een klein uitstapje te maken. De sneeuw ligt er nog steeds maar de zon schijnt volop. Helemaal geweldig dus.
Vorige week was het hier paas-/wintervakantie. Dat betekend dat 5 dagen (vanaf donderdag t/m maandag) alles dicht is en dan bedoel ik ook echt alles. Op zaterdag waren er nog een aantal supermarkten een paar uurtjes open, maar daar hield t dan ook wel mee op.
Vorige week woensdagavond kreeg ik bezoek van Nynke, die hier in Bodø een wintervakantie had geboekt. Donderdag zijn we even de stad in gelopen, maar ik geloof dat wij de enigen waren. De hele stad was leeg en erg stil. Alle noren zitten met Pasen in hun hytte wafels te bakken, vuurtje te stoken en worstjes grillen.
Met de ski’s in de auto zijn we er op uitgetrokken en hebben 6 dagen heerlijk geskied in de omgeving. Al snel hadden we het klimmen en dalen onder de knie en konden we leuke tochtjes maken. Ik had nog niet ontdekt dat er hier zoveel mogelijkheden waren om te skiën. We hebben dan ook nog lang niet alle routes gedaan.
Op zaterdag kwamen we weer terug bij de auto met een iets minder leuke verassing. Eerst dacht ik nog dat ik een bon had gekregen voor fout parkeren maar dichterbij gekomen bleek het een briefje met een telefoonnr te zijn. Er zat een dikke deuk in mijn auto! Gelukkig was het en vriendelijke Noor die mijn auto had aangereden en komt het nu allemaal goed.
Om weer een beetje bij te komen van al het skiën hebben we een rustdagje in gelast op dinsdag. De winkels waren weer open dus tijd om te shoppen en ’s avonds lekker relaxen in een bubbelbad met uitzicht over de bergen, wat wil je nog meer!

Til neste gang!

• 01 April 2008 - 19:09

Roelie:

Ha die Afke,
    Wat fijn dat jij en Nynke heerlijk hebben geskied, het ziet er echt winters uit op de foto's, geniet er lekker van.

Liefs Roelie

• 02 April 2008 - 07:16

Tantr Antje:

Wat weer prachtige fotos, vonden jullie de wolf niet eng? Van mem had ik al gehoord dat jullie het reuze naar de zin hebben gehad. We kunnen bijna niet wachten tot juni.

groetjes tante Antje