Uitstapje Stokmarknes - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu Uitstapje Stokmarknes - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu

Uitstapje Stokmarknes

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

21 April 2008 | Noorwegen, Bodø

Vorige week zijn we met de hele afdeling naar een congres in Stokmarknes geweest. Daarvoor vertrokken we zondagmiddag met de Hurtigruten richting Vesterålen. Het was een mooie en gezellige bootreis van 10uur. Ik heb vanaf de boot alvast een klein beetje van de lofoten kunnen zien.
Het congres zelf was niet al te spannend. Het was vooral verpleegkundig gericht en door alle verschillende dialecten was het voor mij af en toe ook lastig te volgen. Ik dacht dat ik toch al een aardig woordje noors kon spreken en verstaan, maar als er dan iemand met een heel ander dialect komt of uit denemarken dan moet ik me toch wel heel erg concentreren om alles te verstaan. Toch was het een gezellig uitje met collega’s. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten en daarna natuurlijk nog even naar de plaatselijke kroeg.
Op dinsdag ben ik samen met Linda en Rune in de auto terug gereden. De rest ging met het vliegtuig naar huis, maar het leek mij wel leuk om wat meer van de omgeving te bekijken vanuit de auto. Het weer was gelukkig goed en het was zeker de moeite waard om wat langer onderweg te zijn. De natuur in Noord Noorwegen is nog steeds geweldig mooi, ik heb er weer eens ontzettend van genoten. Aan de ene kant hoge spitse bergen die zomaar ergens vanuit het water tevoorschijn komen en aan de andere kant de wat meer afgeronde bergen.
De echte winter is hier nu wel voorbij, maar de lente wil nog niet echt komen. Af en toe valt er nog eens een winters buitje, maar de sneeuw blijft niet meer liggen. Sneeuw vind ik ontzettend leuk, maar nu is het voorlopig wel genoeg geweest. Wat mij betreft mag de lente wel komen! Nog maar een paar weekjes en dan zal het hier ook ’s nachts niet meer donker worden. Heerlijk!

Ha det bra alle sammen!

  • 22 April 2008 - 18:17

    Nynke:

    Het is maar weer mooi! Ik wil zo wel weer naar je toe! Ik hoop dat je fiets binnenkort komt. Ik zal Adriaan dwingen het deze week in orde te maken!
    Groeten, Nynke

  • 24 April 2008 - 19:52

    Anna:

    Hey Afke,

    Alles goed daar in het hoge noorden? Wat een mooie foto's weer. Altijd leuk zo'n congres. Vooral als de omgeving ook leuk is.
    Bevalt het als erkend radiotherapeutisch laborant in Noorwegen. De tijd gaat best snel. Het is al bijna weer een jaar.

    Groetjes Anna

  • 05 Mei 2008 - 09:46

    Nynke:

    He zusje! Komt tante vandaag aan? Veel plezier in ieder geval op de Lofoten! Ga je ook lekker skrei en hval eten?!

    Geniet er van en groetjes!

    Nynke

  • 14 Mei 2008 - 18:33

    Tante:

    Hoi Afke
    Het was erg gezellig, we hebben veel gezien, en de Lofoten zijn prachtig, ook ik wil wel weer naar je toe net als Nynke.
    Voor je het weet staat je fiets voor de deur, kun je lekker een cykeltur maken en genieten, van de mooie natuur, in het hoge noorden. Veel plezier.

    hartelijke groet, liefs tantetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bodø

Noorwegen

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Laatste week Stavanger

18 Januari 2009

Nieuw berichtje uit Stavanger

08 September 2008

Stavanger!

27 Juli 2008

Laatste weekend Bodø

13 Juli 2008

Nog maar 3 weekjes Bodø
Afke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 32581

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 16 Juni 2009

Noorwegen

Landen bezocht: