Schaatsen in Nederland En Noorwegen - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu Schaatsen in Nederland En Noorwegen - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu

Schaatsen in Nederland En Noorwegen

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

16 Januari 2008 | Noorwegen, Bodø

Inmiddels ben ik alweer een week in Bodø. Ik ben twee weekjes in Nederland geweest om daar kerst en oud en nieuw te vieren. Op zaterdag voor kerst vloog ik naar Nederland. vanuit het vliegtuig kon ik het mooie Nederland al zien, met mooie witte rijp op de bomen en… mensen schaatsend op buitenijs! Toen ik dat zag wilde ik meteen wel uitstappen. Thuis in workum aangekomen ben ik me meteen gaan omkleden en ben ik met mijn vader naar de ijsbaan gegaan. Ik heb daar nog heel even kunnen genieten van het prachtige natuurijs. Zo wil ik wel vaker thuis komen!
Verder heb ik mij ook prima vermaakt in Nederland. toch wel weer heel gewoon om thuis te zijn. Kerst heb ik gezellig met familie gevierd en oud en nieuw in Groningen. Helaas moest ik daarna weer naar huis in Bodø. Maar na twee weken had ik daar ook wel weer zin in. Terug in het hoge noorden was het gelukkig al niet meer de hele dag donker. Zo langzamerhand wordt het hier weer licht. Iedere dag zie ik het nu lichter worden, er komt elke dag 8 minuten bij dus dat gaat heel snel.
afgelopen weekend ben ik twee dagen gaan schaatsen op natuurijs hier in Noorwegen. Echt helemaal geweldig. Op ongeveer driekwartier rijden naar het binnenland ligt een redelijk groot meer waar ijs lag en nog geen sneeuw! Perfect om te schaatsen dus. Volgens de plaatselijke bewoners is het ijs sinds 1994 niet zo mooi geweest. Tref ik dat even. Omdat er andere jaren meer sneeuw valt is de ijslaag meestal niet zo mooi om op te schaatsen. Nu was het ijs overal op het meer zo’n 15cm dik.
Beide dagen was het prachtig mooi weer, op zaterdag heb ik zelfs nog net een klein stukje van de zon boven de berg zien uitkomen. Veel was het niet maar wel de moeite waard. Halverwege het rondje om het meer hebben we gezellig bij een paar noren gepicknickt op het ijs. Hege had koffie en heerlijke wafels klaar! Zo waren we weer helemaal klaar voor de rest van de ronde. Wanneer je het hele meer rond schaatst ben je ongeveer 1 tot 1,5 uur onderweg. Dat is nog eens anders dan 400m.

Tot een volgende keer!

  • 17 Januari 2008 - 08:45

    Nynke:

    Ik kom er aan!!!!!!! (over een paar weekjes!) Laat je het ijs voor mij ook even liggen? Dan neem ik mijn schaatsen mee!

    Groetjes!

  • 19 Januari 2008 - 20:47

    Roelie:

    Wat heerlijk dat je geschaatst hebt op natuurijs, het ziet er prachtig uit dat ijs, en ook je foto's
    En dan die picknick, wij kregen vroeger hete chocolademelk met een lekker stuk koek op het ijs.
    Leuk dat de Noren dat ook doen en dan met koffie en wafels.
    Kun je dit weekend ook schaatsen, of ligt er sneeuw, ik wens je veel plezier.

    Liefs en groetjes

  • 02 Februari 2008 - 13:37

    Linda:

    Hoi Afke,

    Ik kreeg een uitnodiging voor ons jaarlijkse fietsweekend en dacht zal eens kijken hoe het met Afke gaat in het hoge noorden!! Maar volgens mij heb je het wel naar je zin. En elke dag 8 minuten langer licht. Pas maar op straks is het 24 uur licht. Moet je zonnebrandcreme gaan kopen.

    Groetjes,
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bodø

Noorwegen

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Laatste week Stavanger

18 Januari 2009

Nieuw berichtje uit Stavanger

08 September 2008

Stavanger!

27 Juli 2008

Laatste weekend Bodø

13 Juli 2008

Nog maar 3 weekjes Bodø
Afke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 32566

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 16 Juni 2009

Noorwegen

Landen bezocht: