Bezoekje Nederland - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu Bezoekje Nederland - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Afke Schippers - WaarBenJij.nu

Bezoekje Nederland

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

21 December 2007 | Noorwegen, Bodø

Morgen is het zover, dan ga ik voor 2 weekjes weer even naar Nederland. Ik heb er zin in! Gezellig met de familie kest vieren en oud en nieuw in Groningen. Of ik morgen een beetje op tijd in Amsterdam ga aankomen is nog een beetje de vraag. Gisteravond en vandaag zijn in Oslo door weersomstandigheden veel vluchten uitgevallen en heel veel vertragingen. Ik ga er wel vanuit dat morgen het meeste weer opgelost is zolang het weer in Oslo een beetje meewerkt. We zullen het zien!
Ik ben het alweer bijna vergeten, maar ik heb ook nog een beetje Sinterklaas gevierd, hij is me gelukkig toch nog niet vergeten!
Ik heb ook de traditionele kerstmaaltijd van het hoge noorden mogen proeven. Iedereen verteld me steeds hoe lekker het is, dus ik was erg benieuwd. Tijdens de kerstlunch mochten we genieten van pinnekjøt, ribbe en kjøtteballer geserveerd met rode bietjes, aardappels en koolraap! Als ik heel eerlijk ben dan vond ik het niet echt een geweldige feestmaaltijd. Ik denk dat het voor de noren echt een traditie is met kerst waardoor ze het zo lekker vinden, ik vond er niet zo veel aan, veel spek-vet en bot, niet echt mijn ding. Blij dat ik straks in Nederland weer heerlijk hollands kan eten, boerenkoolstamppot!

Ik wens iedereen bij deze,

En riktig god jul og et godt nytt år!!

  • 24 December 2007 - 10:55

    Anna:

    Hei Afke,

    Hoe is ie? Hoe is de reis naar Nederland verlopen. Niet ergens in de sneeuw vast komen zitten. Is het leuk om weer even terug te zijn in Nederland.
    Het lijkt me erg gezellig om 5 januari weer even bij te kletsen. Heb er zin in. Ik wens je fijne kerstdagen en natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar.

    Leafs An

  • 01 Januari 2008 - 00:54

    Anke:

    Folle lok en seine,
    Afke ik winskje dy nog in hiel moaie tiid ta yn noorwegen,my folle snie en ys.
    Groetnis mem

  • 01 Januari 2008 - 19:35

    Roelie:

    Hoi Afke,
    ik wens je veel geluk en gezondheid in 2008, en plezier in je werk, met veel patienten,(heel veel) in Bodo.
    Je hebt natuurlijk lekker genoten van de oliebollen op oudejaarsdag. De hollandse pot zal je lekker gesmaakt hebben, de afgelopen twee weken in Nederland, ja toch?

    Liefs Roelie

  • 07 Januari 2008 - 21:00

    Tantetje:

    Ha Afke

    Je bent weer in Bodo, ik hoop dat je vlucht goed is verlopen, je moest wel even wachten in Oslo, op je volgende vlucht.
    11 uur onderweg is een lange reis.
    Tja twee weken in Nederland, gaat snel voorbij. Ik hoop dat je ervan hebt genoten.
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt, toen het nog licht was, het zal wel even duren voor er weer iets moois op je site staat, van uit Noorwegen.

    Groet van je tantetje

  • 19 Januari 2008 - 22:00

    Henk En Jannie:

    Afke wat ligt daar in het noorden een plachtige gladde plaat ijs om jaloers op te worden. Misschien kun je daar wel de eerste Schaats marathon van BODO organiseren met een Nederlands tintje. Vliegveld dichtbij
    dus alle kansen en omdat het er lang donker is een mooie training voor de echte elfstedenrijders.
    Trouwens hoe weet je dat er geen wakken of slechte plekken in het ijs zitten. Er zal wel geen ijswegencentrale zijn die de slechte plekken afbakend met takken en linten.

    Het ga je goed
    Henk en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bodø

Noorwegen

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Laatste week Stavanger

18 Januari 2009

Nieuw berichtje uit Stavanger

08 September 2008

Stavanger!

27 Juli 2008

Laatste weekend Bodø

13 Juli 2008

Nog maar 3 weekjes Bodø
Afke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 32556

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 16 Juni 2009

Noorwegen

Landen bezocht: